
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی در استان البرز
نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا | شنبه، 10 خرداد 1404
توضیحات تکمیلی در خصوص مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی در استان البرز
یکی از اقدامات مهم پس از ثبت شرکت تشکیل پرونده مالیاتی در کرج است. افرادی که در کرج به ثبت شرکت اقدام می کنند دوماه مهلت دارند تا برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند . به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی دو هزارم سرمایه شرکت پرداخت می شود که حق تمبر سرمایه یا مالیات بر سرمایه ثبت شرکت است . به عبارت دیگر با تشکیل پرونده مالیاتی در کرج به اداره اعلام می کنید که شرکتی را به ثبت رسانده اید و بر اساس قوانین دو در هزار سرمایه شرکت خود را به عنوان مالیات آن پرداخت می کنید . اگر چنین نشود جریمه مالیاتی دوبرابر این میزان باید پرداخت شود. یعنی پس از اتمام مهلت دوماهه شش در هزار مبلغ سرمایه شرکت به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی اخذ می شود.
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی در کرج و استان البرز :
- اصل و رونوشت اساسنامه شرکت،
- اصل و رونوشت آگهی تاسیس،
- اصل و كپی روزنامه رسمی،
- اصل و رونوشت شرکت نامه
- اصل و رونوشت تقاضا نامه و یا اظهارنامه ثبت شرکتها،
- اصل و رونوشت آگهی تغییرات،
- اصل و رونوشت شناسنامه(صفحه اول) اعضای هیات مدیره،
- اصل و رونوشت کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره،
- رونوشت فیش تلفن محل شرکت،
- رونوشت سند مالکیت یا اجاره نامه محضری به نام شرکت،
- اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تائید شده در دفترخانه اسناد رسمی.
- تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت(دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی)
- اصل قبض واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه ثبت شرکت در بانک ملی.
- اصل و رونوشت سند ملکی (در صورتیكه به نام شركت باشد.)یا قرارداد اجاره رسمی (در 2نسخه)
نکته: در قرارداد اجاره بایستی در قسمت مستاجر مشخصات شرکت نوشته رشده باشد. چنانچه شخص حقیقی به عنوان نماینده شخص حقوقی اقدام به تنظیم قرارداد نموده، باید در متن قرارداد اجاره و یا طی نامه مجزا وی به عنوان نماینده معرفی گردد.
تعیین حوزه مالیاتی و کد اقتصادی در کرج
همانطور که پیشتر گفتیم پس از به پایان رسیدن مراحل ثبت شرکت ، اعضای آن باید حداکثر ظرف مدت دوماه به نزدیکترین اداره مالیات مراجعه کنند تا حوزه مالیاتی شرکت براساس آدرس شرکت مشخص شود و سپس در آن حوزه جهت تشکیل پرونده مالیاتی در کرج و نیز اخذ کد اقتصادی اقدام شود.
چهار نکته حائز اهمیت در مورد تشکیل پرونده مالیاتی عبارتند از :
- در صورت عدم تشکیل پرونده مالیاتی ، کد اقتصادی بر روی فاکتورها ی شرکت قید نمی شود ، و نتیجتا" بسیاری از شرکتها از معامله و قرارداد با چنین شرکتی که کد اقتصادی ندارد خودداری می کنند.
- برای ارائه اظهارنامه مالیاتی یا اظهارنامه عدم فعالیت باید پیش از آن تشکیل پرونده مالیاتی انجام شده بشاد در غیر این صورت با مشکلاتی روبرو می شوید.
- اگر شرکتی ظرف مهلت معین نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نکند بر اساس"قانون مالیات های مستقیم" مشمول جریمه خواهد شد.
- اخذ کد اقتصادی شرط لازمه هر نوع فعالیت تجاری معتبر می باشد.
پاسخ دادن به :
فرم ارسال نظر و سوال