درخواست مشاوره رایگان

ثبت تغییرات در موسسه غیر تجاری

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     شنبه، 10 خرداد 1404


هر موسسه ای یا هر شرکتی که پروسه ثبتی آن به اتمام می رسد می تواند تغییراتی را در موسسه ایجاد کند. ثبت این تغییرات الزامی است. به موجب همین امر ما در این مقاله می خواهیم مطالب مفیدی را درباره ثبت تغییرات شرکت در موسسه غیر تجاری ارائه دهیم. همراه ما باشید.

ثبت تغییرات در موسسه غیر تجاری

  • تغییر اسم موسسه.
  • تغییر نشانی موسسه.
  • تغییر موضوع فعالیت موسسه.
  • افزایش و کاهش سرمایه موسسه.
  • تغییرات تعداد هیات مدیره موسسه.
  • نقل و انتقال سهم الشرکه موسسه.

برای ثبت تغییرات هر کدام یک از موارد ذکر شده باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل و صورتجلسه تنظیم و ذیل آن را همه اعضایی که در مجمع حضور دارند امضا کنند. سپس به همراه شناسنامه و کارت ملی شخص مدیر عامل و مدارک ثبتی شرکت و سایر مدارک متناسب با نوع تغییرات به اداره ثبت شرکتها ارجاع می گردد. تغییرات در موسسات غیر تجاری با توجه به اساسنامه، در حیطه اختیارات مجمع عمومی فوق العاده است که با برگزاری این مجمع وتنظیم صورت جلسه پس از تصمیم گیری درباره تغییرات برای ثبت تغییرات اقدام می نماید. شایان ذکر است که تغییرات در موسسات غیر تجاری عبارتست از:

  • تغییر زمینه فعالیت موسسه.
  • تغییر آدرس موسسه.
  • تغییر نام.
  • کاهش سرمایه موسسه.
  • افزایش سرمایه.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییر موضوع موسسه غیر تجاری

  1. برگزاری مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تهیه و تدوین صورت جلسه در 2 نسخه که به امضاء کلیه شرکا خواهد رسید.
  3. مراجعه به واحد ارجاع اداره ثبت و تحویل صورت جلسه به همراه سایر مدارک.
  4. کارشناس مربوطه پس از بررسی اولیه وقت مراجعه را تعیین نموده و فیش رسید صورتجلسه را صادر و به متقاضی تحویل می دهد.
  5. مدارک به همراه پرونده متقاضی پس از ثبت در دفتر اندیکاتور جهت بررسی کارشناسی به ممیز تعیین شده ،تحویل داده خواهد شد.
  6. ممیز مربوطه بعد از بررسی مدارک و در صورت عدم وجود نقص ، آگهی لازم را تهیه و پس از امضای رئیس واحد مربوطه ، آگهی تغییرات تحریر می شود.
  7. احدی از شرکاء و یا وکیل آنها جهت پرداخت حق الثبت به حسابداری مراجعه و پس از پرداخت و اخذ رسید واریز وجه مجددا به ثبت شرکتها مراجعه و مسئول ثبت رسید را از متقاضی اخذ و امضاء نموده و در دفتر ثبت امضای ذیل ثبت را گواهی می نماید.
  8. آگهی تغییر موضوع توسط مسئول مربوطه امضاء و ممهور شده که پس از پرداخت حق الدرج در دفتر آگهی به ذیفنع تحویل می گردد.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییر نام موسسه غیر تجاری

  1. برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تهیه صورت جلسه مربوط به آن در 2 نسخه با امضاء تمامی شرکاء حاضر در مجمع.
  2. رجوع به واحد تعیین نام و تایید و اخذ نام جدید.
  3. تحویل صورت جلسه امضا شده به قسمت (پذیرش) اداره ثبت.
  4. طی مراحل مذکور در بند 1( تغییر موضوع )

ثبت صورتجلسه تغییر محل موسسه غیر تجاری

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تدوین صورت جلسه این مجمع در 2 نسخه که به امضاء کلیه شرکاء حاضر در مجمع می رسد.
  2. طی مراحل مذکور در بند 1

مراحل ثبت صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک

  1. برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تحریرصورت جلسه در 2 نسخه به همراه امضاء کلیه حاضرین در جلسه.
  2. طی مراحل مذکور در بند 1.
  3. حضور اعضایی که سهم الشرکه آنان کاهش یافته یا خروج کرده اند در اداره ثبت شرکتها برای امضاء ذیل دفاتر ثبت اجباری است.
  4. سایر شرکاء که سهم الشرکه آنان افزایش نیافته می توانند به یکی از شرکاء در این مورد وکالت داده یا خود در اداره ثبت شرکتها برای امضای ذیل ثبت تغییرات حاضر شوند.
  5. همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر جهت امضای ذیل دفاتر ثبت ضروری می باشد.

مراحل ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه و ورود شریک جدید

  1. برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورت جلسه در 2 نسخه که امضاء کلیه شرکاء حاضر در مجمع در پایین صفحات صورتجلسه لازم است.
  2. طی مراحل مذکور در بند 1

مدارک مورد نیاز جهت تغییرات در موسسه غیر تجاری

  1. ارائه فتوکپی روزنامه رسمی تاسیس.
  2. ارائه فتوکپی روزنامه های تغییرات.
  3. ارائه فتوکپی شرکتنامه پشت و رو(در شرکت با مسئولیت محدود)
  4. ارائه فتوکپی تقاضانامه پشت و رو(در موسسه)
  5. ارائه فتوکپی اظهارنامه پشت رو(در شرکت سهامی خاص)
  6. ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی (تمامی اعضا و شرکا)
  7. ارائه فتوکپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افراد جدید الورود
  8. ارائه اصل مدارک احراز هویت افرادی که خارج می شوند و حضور آنها جهت امضا و ثبت اثر انگشت در اداره ثبت شرکتها.
  9. در صورت تغییر محل فعلی موسسه، آدرس محل جدید و کدپستی۱۰رقمی لازم می باشد.
  10. در شرایط انحلال موسسه حضور و امضای تمامی اعضای هیات مدیره ضروری است است.
ثبت تغییرات در موسسه غیر تجاری
ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
جهت خروج اعضا هیات مدیره از شرکت چند صورتجلسه نیاز می باشد و کدام صورتجلسه ؟ و آیا حضور تمامی اعضا نیاز می باشد؟
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا
سلام بسته به نوع شرکت و استان محل اقامت شرکتتون داره
پاسخ
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید