
ثبت علامت تجاری فوری و سریع
نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا | شنبه، 10 خرداد 1404
در این مقاله به صورت اجمالی و سریع نکات مربوط به ثبت برند را به شما متقاضیان ثبت علامت و برند تجاری ارائه می کنیم با ما در ادامه همراه باشید تا در کم ترین زمان به اهداف خود برسید .
ثبت برند فوری
ثبت برند و یا علامت تجاری در واقع از موارد مهم برای انجام یک حرفه به حساب می آید و به جهت پیوستگی امور در تجارت بسیار مهم تلقی می شود .
این نکته را می توان مد نظر داشت که با ثبت علامت تجاری محصول و یا خدمات شما می تواند در بازار هدف شناخته شود و از این راه خود را به مصرف کنندگان بشناسانید و با ارائه خدمت و کالای متفاوت و با کیفیت تمایز را ایجاد کنید و این امر مانع از استفاده رقبای شما از نام و نشان تجاری شما می شود.
باید بدانید تنها به ثبت رسیدن علامت تجاری مورد اهمیت نمی باشد بلکه رعایت قوانین در انجام امور ثبتی و حقوقی بسیار مهم تلقی می شود .
ثبت لوگو و نشان تجاری یکی از بهترین راهکارها برای سودآوری و مطرح کردن خود در رقابت سالم می باشد و از مهم ترین راهکارهای متمایز کردن کالا و خدمات یک بنگاه اقتصادی از دیگر بنگاه ها می باشد .
ثبت برند
باید بدانید که علامت تجاری خود را می توانید در شکل های مختلف به ثبت برسانید به عنوان مثال : لوگو، لوگو تایپ، طرح ، آرم یا نام تجاری .
مفتخریم که با بیش از 18 سال سابقه در امر ثبت شرکت و برند دارای رزومه موفق و تجارب بسیار در امر ثبتی و حقوقی موکلین خویش هستیم و می توانیم در کم ترین زمان و فوری راهنمایی های لازم را به شما در زمینه انتخاب و طراحی انواع علائم تجاری بدهیم.
پیشنهاد ما برای بهبود شرایط انتخاب و تکیه به وکیلی است که می تواند با تجربه ی خود کارها را بهتر و سریع تر به انجام برساند همین حالا با مشاورین مجرب ما درتماس باشید .
مراحل ثبت برند
برای انجام ثبت برند و علامت تجاری متقاضیان باید ابتدا به سایت اداره ثبت علائم تجاری مراجعه شود . سایت اداره با آدرس اینترنتی https://iripo.ssaa.ir در اینترنت قابل رویت است .
افراد برای ثبت برند و علامت تجاری خود می توانند به صورت شخصی و یا با اتخاذ وکیل ثبتی و حقوقی اقدامات مربوط به ثبت برند را انجام دهند . بهترین راه برای انجام این امور بهره مندی از تجارب کارشناسان حقوقی می باشد .
بعد از ورود به سایت اداره ثبت برند باید طرح برند طراحی شده و نیز تمامی مدارک هویتی برند و متقاضیان ثبت برند مورد نظر را در موارد و فرم های درخواستی اداره ثبت علائم تجاری بارگزاری کرده تا پس از بررسی های اداره ثبت تایید و یا رد آن برای متقاضیان ارسال گردد.
برای تکمیل فرم ها و هم چنین ثبت سریع برند خود با کارشناسان ما تماس بگیرید . ما کم هزینه ترین و کم ترین زمان را برای ثبت برند به شما ارائه می دهیم .
مدارک ثبت برند تجاری
- رونوشت از تمامی مدارک شناسایی متقاضیان ثبت برند
- ارائه جوازهای لازم برای فعالیت شرکت
- ارائه پروانه بهره برداری و جواز تاسیس شرکت تجاری
- ارائه مدارک وکیل در صورت پیگیری امور بوسیله وکیل
- تسلیم نمونه و یا ماکت از طرح علامت تجاری طراحی شده
- در صورتی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد تسلیم کارت بازرگانی الزامی است
لزوم ثبت برند
در دنیای امروزی که هر روزه تجارت و بازرگانی داخل کشور و نیز در سطح بین المللی پیشرفت چشمگیری در جهان داشته و هر روزه معاملات بی شمار تجاری و بازرگانیکه برای مبادلات سودآور انجام میگیرد. در این میان نیز فعالیت های تجاری بسیار گسترده تر از قبل انجام می شود به شکلی که نه تنها خرید و فروش ، تولیدات ، واردات و صادرات و خدمات فنی و مهندسی از مدل سنتی به سمت سنتی در حوزه ی تجارت راه پیدا کرده و بدین ترتیب در عرصه های جدید فعالیت تجاری در حوزه های هنری و ورزشی نیز رشد چشمگیری داشته است.
بیشتر فعالیت های تجاری با نشان و لوگوهای تجاری انجام می شود زیرا یک برند و نشان تجاری نشانه اعتبار یک کسب و کار است که باید به آن و ثبت آن توجه شود.
از سویی باید به بحث ثبت برند و علائم تجاری در کلیه ی کشورهای توسعه یافته تجاری توجه ویژه ای شود.
در ایران برند و علائم تجاری در صورت ثبت شدن از حمایت قانونی بهره مند می شوند.
نحوه ثبت علامت و همچنین مدارک و مستنداتی که برای ثبت علامت در بعد ملی نیاز است تقریبا در همه کشورها با اندکی تفاوت، یکسان است.
به عبارت دیگر اظهارنامه های ثبت علامت در کشورها دارای ساختارهای مشابه هستند و اصولا یکی از تلاش های مهم سازمان جهانی مالکیت معنوی در اجرای ماده ۴ کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی این است که با اتخاذ تصمیمات و تصویب کنوانسیون ها از قبیل موافقتنامه و پروتکل مادرید، معاهده سنگاپور و معاهده حقوق علائم تجاری رویه های ثبت علائم را در کشورهای عضو، متحدالشکل نماید که این تلاش ها می تواند قدم های مهمی در جهت کسب سود بیشتر خواهد بود .
مزایای ثبت برند
- شناساندن خود با برند مورد نظر
- حمایت های قانونی دولتی
- اقدام به شرکت در مناقصات و مزایدات بزرگ
- ایجاد مشتریان بلقوه
- امکان واگذاری برند در صورت واگذاری آن
- ایجاد تسهیلات در زمان بازاریابی
هزینه ثبت برند
به صورت کلی هزینه های مربوط به ثبت برند در کشور به عوامل مختلفی از جمله هزینه های ثبتی و اخذ مدارک برای ارائه به اداره ثبت و درج برند در روزنامه و بازرسی علامت ، مشخص کردن طبقه برند و نیز تکمیل اظهارنامه بستگی خواهد داشت که برای اطلاع از قوانین و مصوبه های هزینه ای برای ثبت برندتان می توانید با مشاوران مجرب ما تماس گرفته و یا با درج شماره تماس خود منتظر تماس آنی ما با شما باشید .
این اطمینان را به شما خواهیم داد که در کم ترین زمان و نیز با حداقل هزینه های ثبتی شما را به اهدافتان خواهیم رساند .
پاسخ دادن به :
فرم ارسال نظر و سوال