
راهنمای ثبت تغییرات شرکت - مشاوره رایگان ثبتی✔️
نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا | یکشنبه، 30 تیر 1404
در صورت اقدام به تغییرات در شرکت ها تنها کافی است مجمع عمومی تشکیل دهید که در ادامه با ارائه نمونه فرم های جلسات ، شما را راهنمایی می کنیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه بهتر است
در ادامه همراه ما باشید که به آموزش نحوه ثبت تغییرات شرکت ها در کم ترین زمان می پردازیم.
آموزش نحوه ثبت تغییرات شرکتها
پس از به اتمام رسیدن امور ثبت شرکت می توان تغییراتی را در شرکت اعمال کرد در این بین ممکن است این تغییرات خود به خود به وجود بیاید و یا اینکه موسسان تصمیم به ایجاد تغییرات نموده باشند.
- برای ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید صورتجلسه ای را تنظیم نمایید که همه صفحه های آن به وسیله شرکا امضا شده باشد.
- به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعات و دیگر موارد خواسته شده را در سایت ذکر شده بارگذاری کنید.
- مدارک را به وسیله پست به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید.
- به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و هزینه های قانونی را برای دریافت آگهی تغییرات پرداخت کنید.
- هزینه های روزنامه رسمی را پرداخت نموده تا آگهی ثبت تغییرات شما صادر شود.
ثبت تغییرات در شرکت
همه تغییراتی که در شرکت به وجود می آید باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد این تغییرات شامل مواردی از قبیل: تغییر اساسنامه شرکت، انحلال شرکت، ورود وخروج شرکت، تغییر اعضای هیئت مدیره شرکت، نقل وانتقال سهام، تغییر حق امضا و... می باشد.
در صورتی که می خواهید هر کدام از تغییراتی که در بالا گفته شده است را انجام بدهید باید صورتجلسه ای که مربوط به آن می باشد را کامل کنید .
سپس در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها در قسمت صورتجلسه تغییرات اطلاعات لازم را کامل و فرم صورتجلسه را ارسال کنید. برای ثبت تغییرات شرکت باید مدارکی که در ذیل ذکر شده است را تهیه و به مرجع ثبتی خود ارائه دهید:
مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت
- ارائه فتوکپی برابر اصل شده مدارک شناسایی همه شرکای جدید شرکت.
- ارائه اصل مدارک شناسایی اشخاصی که از شرکت خارج می شوند.
- ارائه فهرست شرکا همراه با میزان سهام آن ها.
- ارائه فتوکپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیات مدیره.
- ارائه فتوکپی اساسنامه شرکت.
- در صورتی که قرار است شرکت منحل شود حضورهمه شرکا و مدیر شرکت الزامی است.
مراحل ثبت تغییرات شرکت اینترنتی
- وارد پایگاه اینترنتی تنظیم صورتجلسه ها شوید.
- استان و واحد ثبتی مربوط به خودتان را انتخاب کنید.
- اطلاعات مربوط به شرکت را تکمیل کنید.
- شناسه ملی شرکت را وارد نمایید. در صورتی که شناسه ملی ندارید شماره ثبت را وارد کنید.
- نوع شرکت ثبتی خود را انتخاب کنید.
- نوع صورتجلسه خودتان را مشخص کنید.
- تعداد اعضایی که در جلسه حاضر هستند را مشخص کنید.
- مشخصات کامل خودتان را وارد کنید.
- سمت شخص متقاضی را تعیین کنید.
- تاریخ، ساعت شروع و پایان جلسه را مشخص کنید.
- از لیست نوع تصمیم تصمیمات گرفته شده را وارد کنید.
- نام درخواستی خودتان را به ترتیب اولویت انتخاب و ثبت کنید.
- اشخاصی که در جلسه حاضر می باشند را همراه با سمت آن ها تعیین کنید.
- شماره ملی خودتان را وارد کنید.
- سمت اشخاص در شرکت را وارد کنید.
- ارتباط اشخاص با یکدیگر را در جلسه مشخص کنید.
- در نهایت متن صورتجلسه را تایپ نمایید.
خاطر نشان می شویم در صورتی که می خواهید چندین تغییر در شرکت خودتان اعمال کنید باید برای هر کدام یک از تغییرات مد نظر خودتان صورتجلسه ای را به صورت جداگانه تنظیم کنید و برای هر کدام یک از آن ها پذیرشی جداگانه در نظر بگیرید.
هم چنین صورتجلسه تنظیم شده باید متناسب با نوع شرکت انتخاب شود و متن صورتجلسه باید با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت ثبت شرکت ها ارائه شده است مطابقت داشته باشند.
برای پرهیز از درگیری و انجام امور پیچیده ثبتی بهتر است با کارشناسان مجرب ما در مجتمع حقوقی ایلیا در ارتباط باشید. با شماره گیری موسسه حقوقی ایلیا در کم ترین زمان به اهدافتان دست خواهید یافت.
پاسخ دادن به :
فرم ارسال نظر و سوال